Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Do 13 Aug 2020, 07:56

Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 John Veerkamp 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 6 times
Been thanked: 2178 times
Reageer met citaat
Bericht John Veerkamp
Getroffen maar nog niet verslagen

Rond het zomerverlof ben ik weer wekelijks gaan zwemmen. Gewoon een keer in de week een kilometer. Na verloop van tijd kreeg ik last van mijn linker bovenarm. Na een bezoek aan een marinearts onderging ik fysiotherapie maar dat bood geen soelaas. Uiteindelijk ben ik via de arts doorverwezen naar het CMH. En toen ging het vanaf 21 oktober in speedmarstempo bergafwaarts. Na een groot aantal onderzoeken werd bij mij de ziekte van Kahler vastgesteld. Dat is een erfelijke aandoening die kwaadaardige bloedcellen ontwikkelt en zich in het beenmerg nestelt. Een groot deel van mijn opperarm-beenmerg en schouderblad zijn verdwenen. Verder zitten er kwaadaardige uitzaaiingen in mijn 11e en 12 ruggenwervel, rechter bovenbeen en teelballen.

Vorige week ben ik gestart met de therapie. Om de drie dagen naar het UMC Utrecht voor een buikinjectie. De behandeling voer ik verder thuis 2x daags zelf uit met behulp van medicatie. Dit gaat een half jaar duren waarna er nog een stamceltransfusie plaatsvind en een 3-daagse chemokuur. Ik heb per direct al mijn werkzaamheden gestaakt. Mijn zorg is om geen botten te breken en infectie op te lopen.

Als marinier der 3e klasse algemeen ben ik op 4 juli 1983 de Van Ghentkazerne binnengelopen en heb in die 36 jaar alle rangen doorlopen, waarvan 23 als onderofficier. In 2014 heb ik als OEX mijn ambitieuze ontwikkeltraject zelf verder vormgegeven. In 2011 was ik al gestart met de hbo deeltijd Opleidingskunde. In 2015 ben ik afgestudeerd en gekwalificeerd als opleidingskundige. Hierdoor kreeg ik de status van hbo opgeleide OEX en de weg naar het hoofdofficierschap behoorde tot de mogelijkheden. Sinds maart 2019 ben ik majoor der mariniers, de kroon op mijn werk en inzet als marinier. Momenteel ben ik werkzaam als Hoofd Bestuur & Ontwikkeling/Onderwijszaken bij Opleidingen Koninklijke Marine. Met mijn achtergrond de perfecte plaats op stafniveau.

De therapie zal naar verwachting aanslaan en werkt remmend. Naar verloop van tijd steekt het euvel de kop weer op, het blijft sluimeren in mijn lichaam. Mijn levensverwachting is gesteld op een gemiddelde van 10 jaar. Het aankomende half jaar zal in teken staan van de therapie die gevolgd zal worden door een revalidatie. Beenmerg is in staat om aan te groeien. Omdat ik nog relatief jong ben en verder geen lichamelijke gebreken vertoon ga ik hier vanuit. Zo sta ik ook in de strijd. Met opgeheven hoofd, borst vooruit ga ik de vijand te lijf. Als het moet ga ik strijdend ten onder.

Op de korte termijn ligt mijn focus op herstel. Voor de lange termijn ligt mijn focus bij het Korps waar ik conform mijn contract nog tot april 2024 werkzaam zal zijn. Ik wil nog graag een betekenisvolle bijdrage leveren aan het Korps Mariniers. QPO!

John Veerkamp

Di 05 Nov 2019, 15:50
Profiel Privébericht versturen E-mail
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 765 times
Been thanked: 2192 times
Reageer met citaat
Bericht Re: John Veerkamp
Heftig dit verhaal, John wens jou heel veel sterkte toe. m3
Rinus.

Di 05 Nov 2019, 18:03
Profiel Privébericht versturen WWW
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 372 times
Been thanked: 229 times
Reageer met citaat
Veel sterkte en beterschap John,
Mooie carriere voor een , als ik me het goed herinner, ziekenpa.
gr. jip :mrgreen:

Di 05 Nov 2019, 19:41
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 6 times
Been thanked: 2178 times
Reageer met citaat
Fruidmand & Kaart worden morgen bezorgd m3
Afbeelding

Afbeelding

Wil je John een kaart sturen, adres kan je opvragen via PB

Wo 06 Nov 2019, 11:24
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 7277 times
Been thanked: 833 times
Reageer met citaat
Sterkte, John. Greetz. Snuf.

Wo 06 Nov 2019, 12:20
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 765 times
Been thanked: 2192 times
Reageer met citaat
Kaart op de post voor John Veerkamp
Wij wensen John veel sterkte en kracht toe, KMF
m3
Afbeelding

Wo 06 Nov 2019, 12:28
Profiel Privébericht versturen WWW
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
a1dh , Greetz. Snuf.

Wo 06 Nov 2019, 12:30
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 15 times
Reageer met citaat
Beste Rinus,

Hartelijk dank voor je attente korpskaart en de fruitmand. Het onderstaande mag met mariniers gedeeld worden en op het Forum geplaatst worden.

De chemo hakt erin. Gisteren de vierde injectie en een beenmerg versterkend infuus toegediend gekregen. En dat in 12 dagen behandeltijd. Vandaag is het 23 dagen geleden dat ik het slechte nieuws te horen kreeg. Ik vind het intensief, zowel fysiek als mentaal. De medicatie geeft nu ook zijn effecten af. Al met al redelijke vermoeidheid, concentratieverlies en mijn korte termijn geheugen is verstoord. Soms ben ik op mijn kamer en weet niet wat ik ging doen. Ik heb pen en papier op de man en schrijf mijn gedachten op. Net zoals nu vanavond gaat het redelijk en dan werk ik mijn lijstje af. Momenteel ben ik in het proces halverwege de 1e behandelcyclus. Een cyclus duurt 21 dagen. Hierna volgen er nog 3 cyclussen. Totaal dus 84 dagen. Het einde van de 4e cyclus is 11 januari 2020. Volgende week starten de voorbereidingen voor de stamceltransfusie. Deze staat in februari 2020 gepland.

Mijn arm is al een week gebroken. Constant ben ik alert om erger te voorkomen. De chirurgen wilden mij een nieuwe bovenarm geven maar er is geen houvast meer om de uiteindes van de roestvrijstalen kop vast te zetten. Deze complicatie levert mij veel pijnaanvallen op, wat veel energie vreet die ik eigenlijk hard nodig heb. Er is besloten om met een pijnbestrijdingsregime rust te gaan creëren. Het heeft wat tijd geduurd maar ik kan nu zeggen dat de pijn beheersbaar is. Soms leek het erop dat ik flauw ging vallen. Veel op ademhaling aangepakt om pijnen weg te puffen. Dat heb ik geleerd van de beenmergpunctie, een aanrader mocht het je aangeboden worden… De brandhaard van tumoren in mijn bovenarm is een bijkomend probleem. Ik prijs mij gelukkig dat het in mijn arm een probleem is en niet mijn hoofd. Volgende week wordt beoordeeld of er een ingelaste bestraling moet plaatsvinden om de tumor agressief aan te vallen. Hierna kan mijn arm zich richten op beenmergaanmaak. Hiervoor heb ik dus al een extra impuls mogen ontvangen. We kijken eerst een week aan hoe het zich ontwikkeld. Het effect hiervan bij mij is stress. Ik zit niet op een operatie te wachten en heb al mijn energie nodig om de medicatie te reguleren. 6 maal daags slik ik medicijnen waarbij ik eerst wat eet dan medicatie inneem, rust neemt om pillen te laten ‘landen’. Dit gaat gepaard met hartkloppingen. Het ritme heb ik te pakken en voer een strakke regie over mijzelf. De discipline is mij eigen en lukt mij heel goed wat weer houvast geeft. Vannacht was ik al om 00:30 wakker en ben gaan eten. De medicatie en mijn zorg voor mijn arm maken mij alert. Ondanks dat ik rond 03:00 weer naar bed terugging ben ik toch om 06:30 opgestaan. Wassen , tanden poetsen, bed opmaken, ramen open. Gewoon in het ritme, niet verslappen. Mijn oma, die 18 kinderen op de wereld heeft gezet zei altijd ‘Niet klagen, maar dragen’. En dat ben ik ook aan het doen. Alleen op de militaire toon ‘Klagt Nicht, Kämpf’. En gelukkig heeft mijn Korpsvader, Michiel de Ruijter hier een wakend oog over. Ik ben heel blij dat er een effectieve therapie bestaat voor de ziekte van Kahler. Ik ga de strijd aan en voel mij goed tussen mijn oren.

QPO,

John

https://magazines.defensie.nl/allehens/ ... t_medaille

Wo 13 Nov 2019, 20:09
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Veel sterkte, John. a1dh Greetz. Snuf.