Switch to full style
Dick Dooms heeft misbruik gemaakt van de naam Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds, hij heeft een stichting opgericht in december 2015 onder de naam “Stichting Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds,” Dit zonder overleg of toestemming van het Korps Mariniers Forum de naam Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds is al sinds 2011 in gebruik door het Korps Mariniers Forum.
Plaats een reactie

Re: Plek krijgen in de koepel

Zo 10 Dec 2017, 23:13

Zaterdag 9 december 2017

Het was een historische dag, een dag voorafgaand aan de 352e korpsverjaardag. Een mooie dag, waar
in het bijzijn van de getuigen brigadegeneraal J.R. Mac Mootry, luitenant-kolonel E.J.A. Wuite, luitenant-kolonel J.P.C. ten Hove en mevrouw D.A.A. Meelis de intentieverklaring is getekend door:
Dutch Marines Rowing Challenge,
Mariniers Business Club,
Stichting Dutch Marines
Stichting Historische Verzameling Korps Mariniers,
Stichting Keep them Landing,
Stichting Lustrumviering Korps Mariniers,
Stichting Qua Patet Orbis,
Stichting Rotterdam en de Mariniers,
Stichting Saamhorigheidsdiner Oud Mariniers,
Stichting Sociaal Fonds COM,
Stichting Team Korps Mariniers,
Stichting Vrienden van de Marinierskapel,
Stichting Vrienden van het Mariniersmuseum,
Vereniging Contact Oud- en actief dienende Mariniers (COM) en
Vereniging Officieren der Mariniers “Willem Joseph Baron van Ghent”

De diverse verenigingen van oud en actief dienende mariniers hebben hierbij het traject ingezet om de band met elkaar te versterken door de bereidheid van een te vormen platform waarop aan het Korps Mariniers gerelateerde organisaties worden samengebracht. Hierdoor zal één grote mariniersfamilie ontstaan waarbij oud- en actief dienende mariniers een thuisbasis vinden.

Nadat het tekenen van de intentieverklaring hebben wij ons aangesloten bij de genodigden in de Johan de Wit zaal waarna wij de kranslegging bij het Mariniersmonument op het Oostplein hebben bijgewoond. Een respectvolle kranslegging waar onder andere brigadegeneraal Mac Mootry een hele mooie bijzondere speech gaf.

Ma 11 Dec 2017, 11:19

Veel wijsheid toegewenst. Greetz. Snuf.

Di 12 Dec 2017, 13:37

Ik moet bekennen dat enkele stichtingen mij totaal onbekend waren/zijn. En niet alle stichtingen hebben een website. Valt dit forum onder de "Stichting Dutch Marines"?

Groet Jo

Di 12 Dec 2017, 13:47

Niet dat ik weet. Het forum valt gewoon onder Rinus, de beheerders en de leden. Ziekenboeg Lief en Leed is een deel van het forum. Dit is zoals ik het begrijp. Greetz. Snuf.

Di 12 Dec 2017, 14:56

Dat dacht ik ook Snuf. Echter op die website lees ik onder contact: "De stichting Dutch Marines zet zich in voor alle (oud) mariniers die lid zijn van het Korpsforum enz. Wat voor een korpsforum is dat? Of loop ik weer te orientatiecrossen in een volledig onbekend bos? :mrgreen:

Di 12 Dec 2017, 17:18

Jo, wij zijn het Korpsmariniersforum en niet zomaar een simpel Korpsforum :razz:

Daar zal het verschil zitten m3

Di 12 Dec 2017, 17:29

Jo, als ik het wel heb zit het Korpsforum alleen op Facebook. Greetz. Snuf.

Di 12 Dec 2017, 18:55

Snuf schreef:Jo, als ik het wel heb zit het Korpsforum alleen op Facebook. Greetz. Snuf.

Klopt Snuf a1dh
Plaats een reactie