Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Di 20 Aug 2019, 18:18

Reageren op dit onderwerp  [ 39 berichten ] 
 Mijn voorbereidingen naar de fitheidstest & keuring 

Het spijt ons,

De overige 38 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht

Has thanked: 0 time
Been thanked: 23 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Mijn voorbereidingen naar de fitheidstest & keuring
Beste mensen,

Door dit draadje wil ik mijn voorbereidingen in kaart brengen zodat anderen er misschien wat aan hebben. Ook is het handig om eventueel de trainingen aan te passen door feedback van forumleden mocht dat nodig zijn.

Ik heb al wat hardloop en mars trainingen erop zitten. Ik ben een paar weken geleden begonnen. Mijn plan is om 3x per week hard te lopen en daarbij 1x een lange afstand te marsen. Tijdens het marsen draag ik alleen een camelbak van 3 kg. Ik wil dit gaan uitbreiden met een gewichtsvest waarin je extra gewichten toevoegt tot 30 kg extra. Bij het marsen draag ik Lowa's en het hardlopen gebeurt op hardloopschoenen.

Het hardlopen train ik op een bos pad waar paarden lopen, lekker zwaar. Ik heb van de hardloop club hier in Rotterdam een schema meegekregen om voor mezelf te trainen. Dit is een beginners schema voor 5 km. Zodra ik dat klaar heb stroom ik in bij de loopgroepen van deze club. De hardloop trainer heeft mij dit zo geadviseerd omdat de beginners groepen pas half september ergens starten. Door dit schema te gebruiken kan ik dat omzeilen en in september instromen bij gevorderde loopgroepen. Een leuk detail: deze hardloop trainer krijgt soms mariniers over de vloer die hij les geeft. Deze mariniers zijn in opleiding tot: instructeur fysieke training.

Deze hardloop trainer weet dus wel een beetje wat mij staat te wachten en heeft mij wat tips gegeven.

Ik ga mij voornamelijk concentreren op hardlopen en marsen. Ik vind de rest een beetje bijzaak. Ik kan al 4 pull ups ongetraind en zal dit op rust dagen of hardloop dagen erbij pakken. Push ups en sit ups train ik tussendoor een keer, vind het belangrijker om core oefeningen te doen zodat je core heel sterk wordt. Denk aan: burpees, jumping jacks, mountain climbers, planking/voorligsteun etc... Veel kracht uithoudingsvermogen trainen, een soort crossfit achtige stijl.

Ik zal hier mijn mars tijden neerzetten. Om te beginnen met de mars op zondag 28-07-2019:
tijd: 1h 12 mins 11s
afstand: 7,52 km
snelheid: 6,25 km/h
gewicht: rugzak met 3-4 kg

Ik ben bezig met mijn marstempo te verhogen want de eerste keer liep ik 5,87 km/h en dat ligt toch best laag. Een fatsoenlijk mars tempo is ongeveer 6,5 km/h of hoger als ik mij niet vergis. Wie kan mij hierbij helpen? Wat is handig om aan te houden?

Wat ik ook was vergeten is dat je maximaal 27 jaar en 11 maanden mag zijn op de dag dat je de mariniersopleiding start. Dit betekent dat ik minder voorbereidingstijd heb voor de fitheidstest en militaire keuringen. Ik ben op dit moment 26 jaar en word in oktober 27 jaar...

Tussen de fitheidstest keuringen en de dag van opkomst zit dik een half jaar. Ik zal er nu heel hard aan moeten trekken om fit op de fitheidstest en keuring te verschijnen.

Ma 29 Jul 2019, 20:49
Profiel Privébericht versturen E-mail
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 39 berichten ]