Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Za 28 Mrt 2020, 23:52

Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Ben Van de Kamp 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 6 times
Been thanked: 2017 times
Reageer met citaat
Bericht Ben Van de Kamp
Hallo zins kort ben ik ook lid van de stichting ziekenboeg ik heb vanaf 1966 tot eind 78 als marinier kpl gediend op verschillende schepen en marine locatie,s. Mijn laaste functie was toegevoegd o.off v pol op willemsoord onder leiding sgtmaj Jos Mulkens die o.off pol was.

Do 12 Mrt 2020, 19:05
Meld dit bericht
Profiel Privébericht versturen E-mail
Beheerder
Beheerder

Reageer met citaat
Bericht Re: Ben Van de Kamp
Ben Van de Kamp

Hallo zins kort ben ik ook lid van de stichting ziekenboeg ik heb vanaf 1966 tot eind 78 als marinier kpl gediend op verschillende schepen en marine locatie,s. Mijn laaste functie was toegevoegd o.off v pol op willemsoord onder leiding sgtmaj Jos Mulkens die o.off pol was.Ik ben in 78 afgekeurd naar aan leiding van de ziekte van Menjiere .Ik ben toen ook erg ziek geweest maar ben toen ook klote behandeld geweest in het marine hospitaal Overveen net als ons gerespecteerde Klaas jol. Ze hebben mij 18 mnd in driehuis gezet en elke keer moest ik voore een medische keuring komen kon amper nog op mijn benen staan alles draaide om mij woog nog maar 56 kg. Alles wat ik ad gooide ik er weer uit door de stress over het onzekere wat ik nou echt mankeerde. Eindelijk naar her 5 keuringen werd ik doorgestuurd academische ziekenhuis in Leiden kom ik terecht bij de afd KNO . Ik kwam bij de arts en overhandigde mijn medische gegevens het duurde zeker 20min toen hij aan mij vroeg hoelang loop jij hier al mee rond bijna 2 jr dokter zeg ik .Zijn ze nou helemaal bezode mietert daar in Overveen hij zegt wacht even ik moet even bellen en gaat me daar toch tekeer tegen de genen die hij aan de lijn had. Zo jongeman dit moest ik even kwijt hij deed wat testen met mij en zegt ik heb een slechte en goede mededeling voor jouw welke wil je het eerst horen de slechte zij ik . Helaas moet ik je mededelen dat je beroep als marinier van wegen je aandoening niet meer kunt uitvoeren je zult worden afgekeurd. Het goede is je oud mee worden ik weet voor bijna 99 procent zeker dat aan ziekte Menjiere lijd ik moet je hiervoor laten opnemen om je weer op sterkte te laten komen je bent zo erg afgevallen en je aderen zijn zo vernauwd dat opname beslist nodig is. Er viel een blok beton van me rug toen ik eindelijk wist wat ik mankeerde en dat het niet zodanig ernstig was dat ik kon blijven leven. Heb 12 dg in leiden gelegen aan verschillende infuus en medicijnen gehad ben toen ook 10 kilo aangekomen. Ik ben afgekeurd het heeft jaren geduurd door heel veel fysiek en metaal en met hulp van mijn naaste en vrienden dat ik later toch weer een vaste baan als burg ambt bij defensie heb volbracht. In 2006 werd mijn vrouw ziek naar allerlei onderzoeken en opnames bleek zij te leiden aan demensie ik heb mijn werk opgezegd om voor haar te kunnen zorgen ik heb dit 2 jaar volgehouden kon toen verder meer vanwegen haar toestand opnamen was geboden zins 2009 woont zij in een verpleeg huis die lieve schat. Elke avond ga naar haar toe een paar uur en breng haar naar bed toe gelukkig kan ik nog wel redelijk met haar communiceren.ik zelf werk daar als vrijwillerger en doe het logistiek voor de instelling elke maandag. In mei 2013 storte de wereld echt in mekaar voor mij s,avons 11.30 gaat de bel ik doe open staat de buurman van mijn zoon Alex met tranen in zijn ogen voor mijn deur en zegt tegen mij Ben je moet mee en er is wat met Alex gebeurt. Wat dan vraag ik aan hem Alex is overleden aan een acute hartstilstand zegt hij rij maar met mij mee nee zeg ik rij zelf wel naar zijn huis. Daar aan gekomen drong de werkelijkheid pas tot me door ambulance politie voor de deur en een stuk of 40 buurbewoners mocht niet naar binnen van de politie moest eerst een schouwarts komen 3 kleine kinderen lagen boven te slapen hebben niks gemerkt. Dit doet ontzettend veel pijn en verdriet je kind op zo manier te moeten verliezen daar zijn geen woorden voor ik heb dit gebeuren ook nog steeds niet goed verwerkt . Ik ben daarna echt helemaal boekie zoek geweest ik wou met niemand meer iets te maken hebben sloot mij eigen op ik ging op de automaat op bezoek naar mijn zieke vrouw toe heel veel tranen geledigd met zijn twee. Ik ben in een heel diep dal geweest maar begin nu weer met mariniers hart weer naar boven te klimmen en dit door een oud marinier en oud collega bij def die mij opgeven had bij de stichting ziekenboeg lief en leed waar ik het bestaan niet van wist. Tevens wil die genen bedanken die mij een kaart hebben gestuurd ik kreeg zelfs een uit zuid africa en de geweldige dag met de stichting op de Johan de Wit dat heeft mij zo goed gedaan dat ik dit met jullie durfde te delen het leven gaat verder wat je ook overkomt in je leven. Mijn naam is Ben van de Kamp mijn roep naam onder mijn oude maten was APE ik was van klas 122 QPO

Do 12 Mrt 2020, 19:06
Meld dit bericht

These users thanked the author Mariniers Ziekenboeg - LL for the post: Snuf
  Rating: 14.29%
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 7017 times
Been thanked: 807 times
Reageer met citaat
Erg aangrijpend, Ben. Veel sterkte toegewenst en ik hoop dat het je in materieel opzicht enigszins voor de wind gaat. vl2 Greetz. Snuf.

Vr 13 Mrt 2020, 11:50
Meld dit bericht
Beheerder
Beheerder

Reageer met citaat
Afbeelding

Do 26 Mrt 2020, 07:46
Meld dit bericht