Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Za 30 Sep 2023, 22:26

Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Antoon Hafkamp 
Auteur Bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 722 times
Reageer met citaat
Bericht Re: Antoon Hafkamp
Heb ook nog wat onderzoek gedaan. Hij had twee kinderen Michiel en Jan-Maarten. Beiden overleden zover ik heb kunnen vaststellen, dus spoor doodgelopen. Ik zal nog wel eens verder spitten. Marine history is ook niet altijd juist. Btw Hafkamp kan een andere history op de kikker geschiedenis werpen.

Groet Jo

Do 18 Aug 2016, 22:27
Meld dit bericht

These users thanked the author Flacht R.I.P for the post (total 2): ZeuntjecafSnuf
  Rating: 28.57%
Profiel Privébericht versturen E-mail
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 9214 times
Been thanked: 999 times
Reageer met citaat
Ben benieuwd, Jo. Greetz. Snuf.

Do 18 Aug 2016, 22:42
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
Snuf, wat betreft Hafkamp blijft een vreemde zaak en loopt dood. Ik heb een genealogische onderzoekslijn gekozen. Zie b.v. http://www.openarch.nl en stamboomgids.nl. In alle gevallen kom je (weer) uit bij het Nederlands Instituut Militaire Historie (NIMH). Ook http://www.cbg.nl loopt dood.
Wat opmerkelijk is dat bij openarch.nl maar één pagina m.b.t. Hafkamp voorkomt. Bij geboorten (Nijmegen 1922) en overlijden (Den Oever/Doorn 1955) vind je niets. Je kunt die site ook op jezelf uitproberen.
Op de site van het NIMH zie je bij literatuur staan: cdt 1665-1965-61, naamlijst 1948, tulpen 459. Daar heb ik hedenmorgen met het NIMH over gebeld, maar die konden mij niet helpen en werd ik uitgenodigd om in Den Haag naar de studiezaal te komen. Aan die vermelding bij literatuur heb je bij nader inzien helemaal niets want nagenoeg dezelfde vermelding kom ik ook tegen bij andere Engelandvaarders die zijn onderscheiden met het Kruis van Verdienste, G.L. Jambroes; E.A. van der Harst; G.D. Hubbeling en A.A.M. Born. Ik wist trouwens niet dat die lui bestonden c.q. hebben bestaan.
M.b.t. Hafkamp begin ik te geloven in een soort complot theorie. Ongetwijfeld is hij bij een duikongeval om het leven gekomen, maar in 1955 was ook Nederland zich druk aan 't opwerken voor de koude oorlog. Het toenmalige marineplan was daar duidelijk over. Misschien wilde men doen geloven dat ook Nederland over kikvorsmannen beschikte. Een half jaar na de dood van Hafkamp “verdween/verongelukte” op 19 april 1956 de Engelse kikvorsman Lionel Crabb die voor MI6 werkte en onder water de romp van de Sovjetkruiser Ordzhonikidze in de haven van Portmouth wilde onderzoeken.
Dan Hafkamp weer. Even hypothetisch. Komt in 1945 terug in Nederland. Afmars KIM, voor toendertijd 3 jaar studie. Daarna snel met uitzending Indie, mariniersbrigade, kon nog net. Naam Hafkamp komt niet voor in proefschrift KOLMARNS bd Dr. D.C.L. Schoonoord over de mariniersbrigade. Ook niet in het boek van Wim Hormann De geschiedenis van de mariniersbrigade.
Dan maar eens afwachten wie op dit forum reageert.

Groet Jo

Vr 19 Aug 2016, 19:19
Meld dit bericht

These users thanked the author Flacht R.I.P for the post (total 2): SnufFusil Automatique Lourd
  Rating: 28.57%
Marinier
Marinier

Has thanked: 1207 times
Been thanked: 2254 times
Reageer met citaat
Jo ,ik heb ook even rond gekeken op http://www.zeeuwse-navy-seals.com/overn ... rsman.html en ik denk dat Antoon dan in een duikersploeg heeft gezeten :?:
met name dit stukje Afbeelding

wel een leuke site incl fimpjes uit Den Oever a1dh

Vr 19 Aug 2016, 19:55
Meld dit bericht

These users thanked the author Fusil Automatique Lourd for the post: Snuf
  Rating: 14.29%
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
Martien, leuke site thanks! Kwam Frans van Es R.I.P. ook nog tegen. a1dh

Groet Jo

Vr 19 Aug 2016, 22:34
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 9214 times
Been thanked: 999 times
Reageer met citaat
Leuke video's. Ook wel interessant verhaal, ik had nog never en nooit van duikers gehoord bij de MarBrig. :mrgreen: Greetz. Snuf.

Vr 19 Aug 2016, 22:44
Meld dit bericht
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2